6 Mac 2011

try to stop it!

ape yang bez sangat rokok sebenarnya? sekarang baru aku terpikir betapa ruginya aku merokok. nak stop smoking payah beb! try and always try to quit smoking but its realy hard to do. sebelom ni aku pernah stop smoking but just one month. huhu. memang xkental langsung hati aku ni. susah beb! susah sangat2. bila dh terjerumus ngan rokok ni memang 1 perkara yang susah kita nk stop it. kadang2 aku tanamkan dalam hati aku, "nak behenti, nk behenti" tapi memang susah bagi aku.

before this aku behenti selama sebulan. sebulan je! aku kira cubaan paling lame dah tu. bila bergaul ngan member2, bau asap memang xdapat tahan. sesape yang smoking memang tau penangan rokok ni pada diri. xdapat isap 1 hari, memang xlena tido la. aku isap balik sebab time tu ade sket prob kan. kepala tengah serabut n than i chose to smoke again. lantak la. heee!

sebab smoking, aku pernah kantoi ngn parents aku. teruk la kena belasah kan. tapi aku ni jenis nakal & keras kepala. pernah aku berjanji kat parents aku xnak merokok n than aku buat jugak. mase skolah asrama penuh kt kuala lipis, aku 2 3 kali jugak kena gantung akibat merokok. buruknya perangai!! haha. tapi sebenarnya beb benda tu sume aku rase banyak bagi aku pengajaran n buat aku terfikir baik buruk sesuatu perkara yang kita lakukan. kadang-kadang kite xsedar tau sebenarnya dari kesilapan yang kita buat boleh mematangkan fikiran kita. ni bagi aku la. sebab aku rase selama aku hidup memang banyak aku menyusahkan mak ayah aku terutamanya masa aku sekolah.

rokok memang menyusahkan hidup aku! wadepak betol la. sumpah aku cakap niat nk stop tu memang ade cuma aku x dapat nk penuhinya lagi. aku cuma tau 1 je beznya rokok ni. nampak cool time isap. betol ke?? sebab member2 aku selalu cakap macam tu. isapla rokok bro, baru nampak macho. sebenarnya nak behenti boleh kan cuma kena berusaha untuk menjauhkan diri dari rokok. masalahnya sekarang aku xleh lari dari rokok. nak2 bila lepas makan nasik. confirm cari rokok. duit ade 10 ringgit dalam wallet. xde benda lain yang akan dibelinya dulu. mesti rokok. lau x percaya tanye la sape2 yang isap rokok.

diam x diam, sedar x sedar dah 7 tahun lebih rasenya aku dikategorikan sebagai perokok. huhu. shit! i want stop it. give me a briliant point to make me stop smoking plezzzzz. kalu ade gurl macam lisa surihani suruh aku stop smoking, think twice beb! sape lebih penting, rokok ke lisa surihani.

mungkin sudah tertulis di suratan takdir yang aku akan jadi perokok. nak buat macam mana kan. tapi x mustahil jugak yang aku akan stop smoking satu hari nanti. esok lusa, sape tau ape yang akan terjadi kan. xpayah cakap pasal bahaya rokok ni sebab sume orang dah tau.so, the end of conversation. udah-udah la tu merokok, xbaik untuk kesihatan! hehe

cool kan smoking! never ever to try it


p/s--nak seribu daya, xnak seribu dalih. its realt hard to stop it but xde benda yang mustahil kan dalam dunia ni. try n always try. insyALLAH!!

1 ulasan:

  1. x kewl langsung la lelaki isap rokok..
    kengkadang tgk muka comel je tetiba merokok..adeh..spoil..

    BalasPadam